Egy remek kisvasutazás a festői Bükkben

Kevésbé ismert, hogy a Bükk Nyugti kapujában, az amúgy főleg finom borairól híres Felsőtárkányból egy gyönyörű erdei környezetben futó kisvasút is indul, amit volt szerencsénk kipróbálni.

Felsőtárkány település Eger szomszédságában, a Lillafüred (Miskolc) felé haladó, mesébe illő szerpentin út kiindulási pontján található, a határában már egyből ízelítőt kapunk a Bükk mesés tájairól.

De ne menjünk most túl rajta, hiszen akár egész napos kikapcsolódási programokkal is vár minket ez a szép hegyi falú, és akkor remek borainak kóstolási lehetőségeiről nem is beszéltünk.

Nézzünk akkor körbe! Eger felől érkezve át kell haladnunk a településen, mert a túl végén van a szabadidő park, ami igazából a kiinduló pontunk.

Innen indul menetrend szerint a teljesen felújított erdei kisvasút az erdei útjára. Mindenképpen nézzük meg a menttrendet, (www.kisvasut.hu )mert csak 4-szer megy egy nap, és hétfőn, kedden egyáltalán nem!

Az igen kedvező jegy megvásárlásakor döntsük el, hogy csak oda útra váltunk e jegyet, és egy kellemes erdei úton sétálunk vissza, vagy minkét irányt síneken óhajtjuk megtenni. Útközben is van lehetőség leszállni egy nagyon szép helyen, de erről majd később.

A házakat elhagyva festői erdei tájon haladunk, első megállónk „Egeresvölgy – Varróház”, ez az az állomás, ahonnan igazán szép lesz az utunk, és ha sétálunk visszafelé, idáig érdemes jönni.

Itt egy vadaspark is vár minket, melynek különleges kialakításának köszönhetően egészen közel kerülhetünk az állatokhoz, etethetjük, simogathatjuk őket. A lakói őzek, szarvasok, muflonok.

Mint írtunk innentől belevetjük magunkat az erdőben, utunkat festői patakvölgy kíséri, ha figyelmesek vagyunk, állatkákat is láthatunk.

A kisvasút pályája a mai végállomásnál valaha kettéágazott, és kapaszkodott tovább a Vörös-kő-völgyben az egyik, a Kis-kút völgyben a másik irányba. Az ütközőbakon túl ma egy nagy tisztást találunk, ahol szalonnasütők, focipálya, és egy másfél kilométeres, a déli Bükk élővilágát bemutató erdei tanösvény várja az idelátogatókat. Az Északerdő Zrt. gondozásában álló Stimecz-ház szálláshelyként üzemel, így az erdészettel előre egyeztetve akár éjszakára is berendezkedhetünk a puritán kényelemmel szolgáló kulcsos házba. A ház előtt padok, asztalok és szalonnasütő áll.

Ha így vagy úgy visszaérünk a kiindulási pontunkra, a szabadidő parkhoz, akkor szabadidős tevékenységek sora vár ránk. Ha elfáradtunk, csak üljünk le a romantikus tavak partjára a halak és kacsák közé, élvezzük a pompás levegőt, és gyönyörű környezetet.

Az aktívabbaknak több további turista és kerékpárút áll rendelkezésére, míg a Bükk élővilága, kincsei, története iránt érdeklődőket a „Nyugati Kapu Látogatóközpont” várja.

Több remek, olcsó büfé, tűzrakó hely, játszótér, csónakázási és horgászási lehetőség is rendelkezésünkre áll, egy biztos, unatkozni nem fogunk.

Ez most csak egy rövid kirándulás volt, sajnos mi idő hiányában nem tudtuk a további lehetőségeket feltérképezni és kihasználni, de a látottak, tapasztaltak alapján biztosan visszatérünk, és ezt mindenkinek csak javasolni tudjuk!

Érdeklődjünk a sok programlehetőség iránt is, mivel a településen és itt a szabadidő parkban számtalan érdekes rendezvény is várja a vendégeket, és ne felejtkezzünk el a remek borokról sem ami a környéken terem, és sok helyen kóstolhatjuk is!