Motorcsónakkal a Tisza tó „ösvényein”

Korábbi cikkünkben a Poroszlói Ökocentrum nyári kínálatát mutattuk be, buzdítva mindenkit, hogy semmi képen ne hagyják ki, ha erre járnak. Akkor jeleztük, hogy a komplexum kerítésén kívül is egy igazi élményvilág várja a látogatókat, méghozzá a Tisza tó mesebeli világa a vízről, csónakokból. Most ezt a lehetőséget mutatjuk be tesztünk alapján.

A kasszánál való jegy megváltásakor azt az opciót kell kérnünk, mely tartalmazza a hajókázás lehetőségét is, nem kell megijedni, kb 1000 forintnyi különbségről van szó. Ez azért is kell, mert különben nem tudunk visszamenni az Ökocentrum parkjába. (a csónakázáshoz el kell hagyni a területet…) Itt kell időpontot is kérni, óránként indul a fantasztikus program. Először erről írunk, de van más megoldás is.

A komplexumot a hátsó bejáratnál elhagyva átmegyünk a gáton, melynek a túloldalán találjuk a kikötőt. Itt a kapott jegyünkkel, a megadott időpontba fedeles, nagyméretű csónakokba szállunk, melyet vezető irányit majd, aki szakszerű vezetést is nyújt a látványosságokról a nádasok alkotta vízi ösvényeken tett kirándulásunk során.

A kb 50 perces utazásunk alatt a legfontosabb, elérhető közelségben levő, legszebb helyeket járjuk be, láthatunk madárkákat, kacsákat, növényeket, benézhetünk zeg-zugos „nádsikátorokba”, és mindezek mellé, szakszerű bemutatást is kapunk. Ha szerencsénk van, akár egy hód, vagy egy vidra is elénk kerülhet, de halacskák garantáltat ugrándozni fognak körülöttünk a vízben.  Egy életre szóló élmény lehet ez a biztonságos és látványos csónakkirándulás, a család minden tagja számára, semmi képen ne hagyjuk ki!

Az említett másik lehetőség, hogy nem csatlakozunk csoporthoz, és nem ragaszkodunk szervezett úthoz, szakvezetést biztosító „kapitányhoz”, hanem magunk vágunk neki a nádasok rengetegének! No azért ettől a megoldástól sem kell megijedni, sőt! Egy előre beprogramozott GPS navigációs készüléket kapunk indulás előtt, amibe pontosan be van állítva az előre kialakított útvonal annak megfelelően, kb mennyi időt szeretnénk a vízen tölteni. Magát a közepes méretű, akár 6 ember számára is kényelmes csónakot is óra alapon bérelhetjük, abszolút megfizethető, reális áron, akár még egy családnak is megéri…

A következő kérdés nyilvánvalóan, hogy ha nincs „kapitány” ki vezeti a csónakot? Mi magunk! Egy viszonylag gyenge, kis teljesítményű motorral van szerelve, amivel nem lehet száguldozni, és igazából ily módon semmiféle különösebb bajt sem lehet okozni vele, és semmiféle jogosítvány sem kell hozzá. Aki nem irányított még motorcsónakot, azt előtte szakszerű „képzésben” részesítik, aminek birtokában garantáltan kezelni fogja tudni az egyszerű motort. Mivel nagy sebességre nem képes a csónak ezzel a motorral, így a szűkebb nádösvényeken sem okoz gondot az irányítás.

Ezután már nincs is más dolgunk, mint a GPS készülék által jelzett úton belevetni magunkat az élmények birodalmába! Előny a csoportos utazással szemben, hogy nem csupán jóval nagyobb területet járhatunk be, több mindent láthatunk, de igényünk és fotótéma lehetőségünk függvényében bármikor megállhatunk, visszatolathatunk, elidőzhetünk egy jó fotó vagy egy alaposabb megtekintés céljából. Nem zavar minket senki, az általunk kedvezőnek ítélt tempóban haladhatunk, mindent laposan szemügyre vehetünk.

Mivel ebben az esetben több mellékágba, a csoportos hajóktól nem zavart részekre is bemehetünk, így jóval nagyobb esélyünk van több madár és víziállat vagy épen növény felfedezésére, fotózására, és akár szabadon napozhatunk is a csónakban. Természetesen ez a lehetőség inkább családok, kisebb baráti társaságok részére célszerű, mint pároknak, de ez sem jelent gondot.

Majdnem mindegy, hogy melyik lehetőséget választjuk, az örökre szóló élmény garantált, olyan mesevilágba nyerünk betekintést közvetlen közelről, amit a partról semmi képen sem lehetséges, ezért hatalmas vétek kihagyni, ha erre járunk!

Mivel az Ökocentrum területén csak egy kis büfé üzemel, szállás egyáltalán nincs, így aki finomat, nagy adagot és reális áron akar enni, annak a Tisza híd lábánál található Fehér Amur Halászcsárdát ajánljuk, szállásra meg a legtökéletesebb választás a szintén nem messze található Balmazújvárosi Hotel Kamilla, ahol termál-élmény és strandfürdő is vár minket az emlékezetes nap után. (www.hotelkamilla.com) Mindenkinek jó szórakozást, és rengeteg új élményt kívánunk!!!