Teszteltünk egy remek szállodát a Balatonnál

A 20-i ünnepek alatt volt lehetőségünk tesztelni a Balaton felvidék egyértelműen legjobb ár/érték arányú szállodáját, ami garantáltan minden szempontból a legjobb szakmai minősítést kapta, és nem csak tőlünk.

Hol is járunk? Badacsonyban, és a Hotel Bonvino Wine and Spa volt a célkeresztben. No nem kell megijedni, attól mert igazából a nyílván a borra épült a szálloda, ettől még a család minden tagja megtalálja benne azt, ami az igaz kikapcsolódáshoz, nyaraláshoz kell, függetlenül attól szereti e a Badacsonyi hegy levét, vagy sem!

Külön előnye a Hotelnek, hogy az idei nyáron sajnos gyakran beköszönő rossz időben sincs bajban, aki ide érkezik, hiszen egy remek, több szaunából gőzfürdőből, gyerek és élmény/úszómedencéből, nagyméretű pezsgőmedencéből és egyéb wellness szolgálásokból álló részleg várja a vendégeket.

És hát a bor. Badacsonyban vagyunk, lassan beköszönt a szüreti időszak, az ősz, ami leginkább épül a szőlőre, borra, és ez a szálloda egyértelműen a legjobb alternatíva az egész környéken ebből a szempontból. A külön borrészlegen (egy része az étteremben is) több mint 100 féle bor várja az érdeklődőket, ahol szakavatott sommelier várja a kóstolni szándékozókat. Hogy ehhez nagyobb kedvünk legyen, hetente több alkalommal ingyenes, szakszerű borkóstolóval várják a vendégeket.

Aki szeretne igazi boros pincét, és borozót meglátogatni, annak sem engedik el a kezét, a közelben levő Fata pincészetnél jelképes összegért kóstolhatunk remek nedűket a Badacsonyi hegyoldalakról, ha a szálló vendégei vagyunk, a pincét egy másik tesztben bemutatjuk. Viszont itt kívánjuk megjegyezni tapasztalatból, hogy ha egy mód van rá, maradjunk a biztos kínálatnál, vagy nagyon nézzük meg hova térünk be, és ez nem csak a „rablósorra” vagy más nevén „rizlingsorra” igaz, sajnos, de erről itt ne többet…

A remek borokhoz hozzá tartozik az étel, amit a szálloda félpanzió keretében, svédasztalos reggeli és vacsora formájában kínál a szállóvendégeknek. Itt most neki lehetne állni a részletes bemutatásnak, de mivel olyan gasztronómia élmény kavalkáddal várják a vendégeket, ami fehér holló manapság szállodás körökben, így ezt egy külön teszt formájában mutatjuk be. Most csak annyit, hogy aki igazi gourmand élményekre vágyi, az már csak ezért is látogasson el a Bonvino Hotelbe.

De még javában tart a jó idő, és itt a Balaton! És tényleg ott van, alig pár perces sétára található a városi strand az abszolút központban elhelyezkedő hoteltől, ahogy miden más „lényeges” is. Ha létezik „központi helyen való elhelyezkedés”, akkor ez az. A strand filléres, bármennyiszer ki-be járható, szépen kiépített, kulturált mosdókkal, játszótérrel, kölcsönzővel, sajnos az étel és ital kínálat szegényes, de a szálló vendégeinek ez biztosan fel sem fog tűnni azok az étkezések után.

Ha a sok helyben találgató programból nem tudunk eleget választani, a szállodában bérelhetünk akár elektromos kerékpárt, kismotort is, és bejárhatjuk a környéket. Ebben az esetben kiemelten ajánljuk a Szent György hegyet, ahol egymást érik a fantasztikus élményt és panorámát nyújtó családi pincék. Ezek közül is ki kell emelni a Pál Pincét és a Borbolt a Völgyben pincéket, ezekről más cikkünkben olvashatnak.

De hát végre nézzünk körbe a szállodában is! A nem túl sok szoba miatt nem turistagyárba érkezünk, mindenkire van ideje a mai világban szinte hihetetlenül udvarias és segítő kész személyzetnek. A szobák teljesen egyediek, a földszintieknek saját kertjük, az emeletieknek nagy teraszuk van.

Az egyedi festésű és berendezésű szobák maximálisan megfelelnek minden 4 csillagos elvárásnak, sőt, a makulátlan tisztaság a sarkoktól a példás ágyazáson át a fürdőszobáig mindenhol, ahogy az egész szállodában egyértelmű. A kényelmet hűtő, tv, egyedi légkondi, wifi, példás kényelmű ágy és ágynemű szolgálja, vagyis minden, ami még túl is mutat a besorolás elvárásain.

Külön érdemes a folyósokat bejárni, egyedi élményben lesz részünk, főleg sötétedés után…

A kocsinkat biztonságos kamerás, sorompós udvaron, vagy mélygarázsban tudhatjuk, mindkettőből lifttel juthatunk egyből a folyósunkra, így a ki és beköltözés kivalló. Ha a földszinten lakunk, a szobánkból az kerten át is másodpercek alatt a kocsinknál vagyunk.

És most jön a „kényes kérdés”, hogy mindezért a szépért és jóért mennyire kell a zsebünkbe nyúlni. És az igazi meglepetés itt következi, nem hiába jeleztük, hogy kevés ennél jobb ár/érték arányú szálloda van a Balatonnál. Még ha figyelmen kívül hagyjuk azt az önmagában alkalmanként más helyen akár több tízezres étkezést vagy a többféle ingyenes borkóstolást, akkor is alig 3 csillagos árakon vagyunk, bőven 4 csillag felett, a Balaton egyik legszebb, legjobb helyén. Számoljunk utána, és már előre is, ha még nem tapasztaltuk mit kapunk ténylegesen a pénzünkért, akkor is foglalunk egyből.

És tegyük is meg, hiszen ez a rövid teszt csak a lényeget emeli ki, a legjobb, ha ellátogatunk, és többször visszalátogatunk erre az általunk minden szempontból maximálisan ajánlott szállodába! Kellemes időtöltést és szép emlékeket mindenkinek!