Családtagként Vonyarcvashegyen

Stábunk a „kolbásztöltő fesztivál” apropóján járt a Balaton nyugati csücskében elhelyezkedő remek nyári üdülőhelyen, Vonyarcvashegyen, ahol a szállásunk a központ és a strand közelébe elhelyezkedő Janika Panzióban volt. Igen, az év ezen szakában is van foglalható szobájuk, előzetes bejelentkezés alapján.

A Panziót 1991 ben a híres „királyi szakács”, mesterszakács Hegyi János nyitotta, messze földön híres konyhát is üzemeltetve. A sajnos azóta az égieknek főző séf nyomdokain haladva felesége és fia a családjával viszi tovább a panziót és az étteremet, mindenben követve az alapítási színvonalat.

Tesztünknél (és egyben a most odalátogatóknak is) figyelembe kell venni, hogy abszolút szezonon kívül vagyunk, minden nyáron remek szolgáltatás, kikapcsolódási lehetőség, ahogy az egész ház is tulajdon képen télisítve van, ahogy gyakorlatilag minden a Balatonnál.

A bejárat előtt nyáron hangulatos nyitott és zárt terasz fogad minket, most inkább téliesített bútortároló, de a belső bejárathoz érve, ami egyben az étterem is a kandalló lobogó tűzének kellemes melege, és a szinte családtagként fogadó háziasszony vár minket, egy teljesen más világot tárva elénk. A mai világban kissé elszoktunk ettől a például Ausztriában természetes kedvességtől, viszont egyből a szívünkbe zártuk a helyet és Magdi nénit.

A kérésre bárként is működő helységben mindjárt ihatunk is egy lélekmelegítőt, mielőtt a két épületbe elhelyezkedő szobánk valamelyikébe mennénk. A gépkocsik az épültek között zárt parkolóban ingyenesen pihennek, innen a csomagokkal könnyen megközelíthetőek a szobák.

A szobák szépen felújítottak, a fürdőszobák újjak, modernek, a kicsit vegyes bútorzat nem mindenben követi a szobák színvonalát, de az állapotukkal semmi gond. Természetesen a ház bő 30 éves mivoltával csak korlátozottan lehet mit kezdeni, és télies hangulat is más képet ad, de nem is a Hiltonba érkeztünk.

A tisztáság példás mind a szobákban, mind az épületben, az ágy kicsit alacsony, de kényelmes, az ágynemű tökéletes és tiszta, akár csak a törülközők.  A szobákban kellemes meleg (nyáron légkondi hűti), hűtő, televízió, ingyenes wifi, hajszárító és „megszokott” kiegészítők várják a vendégeket.

A szobák egy része az utcára és a Balatonra, a többi a medencére néz, bár ilyenkor ennek sok jelentősége nincs. Természetesen az említett medence és kerti bútorok téliesítve vannak, igaz nem is kívánkoznánk a használatukra.

A minden tekintetben házias, panzióhoz mérten nagyon széles választékú reggeli svédasztalos rendszerben bőséges, a házi néni minden kívánságunkat azonnal teljesíti, ha valakinek még ez sem lenne elég. A vacsora lehetőségét nem tudtuk kipróbálni, mivel a rendezvényre érkeztünk, a szezonban széles választék, és a helyiek elmondása szerint is igen finom és bőséges az ételek sora ami várja az éhes betérőket, a környéken megszokott árak alatt, de ezt majd kipróbáljuk…

Az abszolút korrekt ár kifizetése, és egy kellemes beszélgetés után szép emlékekkel, elégedetten, és annak a fogadalmával távoztunk, hogy ide vissza kell térnünk egy szezonbéli tesztre is. Mindenkinek csak ajánlati tudjuk ezt barátságos, családias remeke ár/érték arányú panziót, ha a környéken szállást keres! További információ: www.janikapanzio.hu