Tavaszi kirándulás Szegeden!

A kellemes tavaszi időjárás beköszöntével egyre gyakrabban indulnak a családok hétvégi kirándulásokra, nem is lehetne ehhez jobb célpontot találni, mint a „napfény városát”, Szegedet.

Az autópályán könnyen megközelíthető Tisza parti megyeszékhely igazi diákváros, és ennek megfelelően rengeteg rendezvény várja az idelátogató turistákat, de látnivalókban is igen gazdag. Most mi egy, elsősorban a fiatalok körében kedvelt módon járjuk végig a várost, méghozzá „Lime-al”, vagyis elektromos rollerekkel, mely a város szinte minden pontján várja a vállalkozó kedvű rollerezőket.

Pattanjunk hát fel rá, és induljunk útra! Minden képen menjünk végig a Tisza partján, és ne sajnáljuk az időt megállni a lépcsőknél, és csodáljuk meg a városon átkanyargó folyó látványát. A híres hidat elérve guruljunk el a Móra Ferenc múzeum impozáns épületéhez, melyben állandó és időszakos kiállítások várják a kultúra szerelmeseit, de az előtte levő „szökőkút varázsban” is elidőzhetünk, felfrissülhetünk.

Nem is vezethet innen máshova az utunk, mint keresztül a hídon, egyenesen a nemrégen teljes körűen felújított hatalmas parkba, mely Szeged zöld szíve megannyi sportolási lehetőséggel, játszótérrel, hatalmas rétekkel, pihenő helyekkel, és általában árusokkal. Ezen az oldalon találjuk a hatalmas fürdőkomplexumot is, termál és normál medencékkel, csúszdaparkkal, élményvilággal, ami az egész családnak kínál hatalmas élményt, igaz kicsit vaskos áron, de hát ezek a fürdők sehol sem igazán olcsók az országban.

A hídon visszafelé haladva fantasztikus panoráma fogad minket, hiszen a teljes belváros rész képe fogad minket, ahogy félkörívben elterül a Tisza partján. Tudni kell, hogy hatalmas Tiszai árvizet követően a várost a félköríves szerkezetű sugárutas rendszerben építették újra, mely egyértelműen meglátszik a jelenleg a mai napig meghatározva város épületeinek elhelyezkedését, és az utcák kiosztását.

A belvárosi rész az öreg híd köré összpontosul, a hídhoz vezető egyik oldalon a Városháza és az előtte elterülő hatalmas park uralja a városrészt, melyen nyugodtan végiggurulhatunk, hogy minden részét, szobrát, látványosságát, és a határoló épületek megcsodálhassuk. Itt található a város egyik legjobb ár/érték arányú szálláshelye is, a patináns Tisza hotel, illetve ezen a téren rengeteg rendezvényt is tartanak, mit például az ország egyik legnagyobb borrendezvényét május végén, mely kihagyhatatlan program nem csak a nedű kedvelőiknek, hiszen kísérő programok kavalkádja várja a turistákat, és a híres ’Hidivásár” is ekkor van.

A teret szegélyező, hídra vezető főút túloldalán kezdődik a tulajdonképpeni belváros, mely kompletten sétáló utca, de hála kétkerekű társunknak, könnyedén végig tudunk rajta gurulni. Megannyi kávézó, étterem, cukrászda és sok szép üzlet várja itt az embereket, különösen a központjába elterülő nagy téren, mely szintén sokszor rendezvény helyszínként is szolgál. Ne sajnáljuk az időt beülni mondjuk az Acappella cukrászda teraszára egy jó sütire, fagyira, kávéra, és élvezni a körülöttünk levő tér hangulatát, a sétáló utcák forgatagát és remek időt.

Innen nem is gurulhatunk máshova, mint a híres egyetemi épületek, és a város jelképének számító Dóm által határolt térre, mely szintén egy kiemelt rendezvény helyszíne a városnak, és nyáron itt zajlanak a méltán híres Szegedi Szabadtéri Játékok, melynek díszlete maga a Dóm fenséges épülete. No ezekre a darabokra időben kell jegyet válltani, hiszen a java elővételben hetekkel hónapokkal előre elkel.

Ha kellőképpen kifáradtunk, irány a Városházától ugrásnyira levő, teljesen felújított Anna fürdő, ahol a mai árakhoz képest szó szerint fillérekért vár minket egy romantikus, ódon épületbe telepített komplexum, termál és élmény medencékkel, szauna világgal, kezelési lehetőségekkel.

Ha még időnk és kedvünk engedi, minden képen látogassunk ki a város határában fekvő, az ország egyik legnagyobb Vadasparkjában, ahol hatalmas területen, természetes erdei környezetben várják az állatok a kíváncsiskodókat, ahol akár egy egész napot is könnyen el tud tölteni az egész család.

És mi vár még ránk ebben a gyönyörű városban? Nos többször vissza kell térni, és felfedezni minden lehetőséget, soha nem fogunk benne csalódni!