Az ország egyik legszebb teraszán ebédeltünk

A cím nem túlzás, egyértelműen kijelenthetjük, hogy a Lillafüredi Palota Szálló főúri teraszáról az ország egyik legszebb panorámája tárul elénk a Hámori tó, és a szállodát körülvevő Bükk hegyeinek díszleteivel, miközben fenséges, különleges ételeket fogyasztunk, vagy csak egy italt kortyolunk.

A festői fekvésével, főúri pompájával, az egyik legjobb ár/érték arányú szolgáltatásaival méltán egyik legnépszerűbb Palota Szállót már korábban bemutattuk, s mivel rengeteg kiváló újdonsággal, és remek programokkal várja a vendégeket, így minden bizonnyal máskor is meg fogjuk tenni, most azonban „külsős vendégként” teszteltük a nagy népszerűségnek örvendő terasz éttermét.

A teraszt bárki igénybe veheti akkor is, ha nem szállóvendég a nyilvános nyitvatartási időben. Mivel ez leginkább az ebéd idején és délután aktuális Lillafüredi kirándulásunk egyik fénypontjaként, így mi is ezt az időszakot választottuk.

A gyönyörű napsütés, a remek ételkülönlegességek, a barátságos kiszolgálás, és a megfizethető árak mint mindig, most is nagyszámú vendégsereget vonzottak a pompás teraszra, de szerencsénk volt, korlát közeli asztalhoz jutottunk, ahonnan legszebb az elénk táruló kép.

Itt jegyezzük meg, hogy nem kötelező a bőséges és változatos étlapról fogyasztanunk, egy finom jegeskávé, és egy remek cappuccino társaságában is élvezhetjük az elénk táruló festői tájat, vagy akár desszertet is választhatunk hozzá.

Mi viszont igen is kipróbáltuk a konyhát, hiszen a tesztnek a próba a lényege, meg hát nem is lett volna szabad kihagyni ezeket a finomságokat.

A melegre való tekintettel a levest elengedtük, meg a bőséges adagok miatt, nem is lehet végigenni egy menüsort, ahhoz sokkal éhesebbnek kéne lenni, és nem rekkenő hőségnek. De azért egy teljesen házi alapanyagokból készült, előételt csak bevállaltunk, jól tettük. Ez egy Lillafüredi füstölt pisztrángos orda sajttorta volt, füstölt fürjtojással.

Az egyik leghíresebb helyi sajtosság, a lillafüredi pisztráng füstölt húsa, orda sajttal tortává formázva, csodálatosan mutatott az erdei fűszerekkel megbolondított sós tésztamorzsa alapon. És az ízharmónia! Ezt nem szabad kihagyni.

A kiadós előétel után a konyha egyik különleges ajánlatát választottuk, ami egy „Brezírozott” vaddisznó pofa volt, szalonnás, medvehagymás nudlival. Ez egy nagy mennyiségű környékbeli vörösborban és zsírjában készült, bő szaftos vaddisznó pofa, melyhez a köret egy hagyományos, házi nudli szolgáltatta, mely le volt pirítva házi füstölt szalonnán, és medvehagymán. Még mindig a számban érzem a pompás ízeket. Ha szeretjük vadat, ezt meg kell kóstolni!

Akár főfogásnak is fogyasztható, de desszertnek is remek, vagy ha épen nem is komplett ebédet szeretnénk fogyasztani a következő étel, amit választottunk, mely nem más, mint Grillezett kecskesajt tokaji aszúban, és somlekvárban posírozott fügével. Itt nagyon jól kiadta a Szavaskői kézműves sajt a tokaji aszúban áztatott, és somlekvárban főzött füge ízét! Főleg nőies étel, de mint jeleztem remek desszert is lehet, csak ajánlani tudjuk.

Ha válogatunk a pompás ételkülönlegességek közül, akkor ahhoz inni is muszáj valamit! De nem feltétlenül sört, és leginkább ne édes, kétes tartalmú üdítőket válasszunk, hanem a szálloda egyedi, házi szörpök felhasználásával készült alkoholos vagy alkoholmentes koktéljait, vagy szörp különlegességeit, garantáltan nem bánjuk meg, ezeket kizárólag itt kóstolhatjuk!

Gondolom feltűnt, hogy mindenűt előkerülnek a házi jelzők, ami nem véletlen! A szálloda kiemelten preferálja a helyi, kézműves termékeket, illetve részese annak a projektnek is, mely a bükk hegység gazdag természeti adottságaival rendelkező erdeiből szerzi be az ehető alapanyagokat. Nyilvánvaló, hogy ezeket a pompás ízeket, és a különleges minőséget ezek messzemenően befolyásolják. Mivel egyértelműen az ország más részein ezeket nem fogyaszthatjuk, így már csak ezért is érdemes betérni ebben a mesebeli panorámával rendelkező  teraszra, hogy részesei lehessünk egy megfizethető árszintű főúri étkezésben, egy képeslapra illő helyen.

A terasznak van egyedi vasárnapi ebéd kínálata is fix áron, ekkor hatalmas kínálatú svédasztalról válogathatjuk össze a jobbnál jobb falatokat, ha arra járunk, ezt sem szabad kihagyni!

További információkért és ajánlatokért keressük fel a www.hotelpalota.hu weboldalt, csak ajánlati tudjuk, ahogy az egész szállodát minden szolgáltatásával!