Teszteltük a Palota Szálló Mátyás Éttermét

Lillafüred festői környezetében elhelyezkedő, minden szempontból tökéletes, gyönyörű Palota Szállót egy korábbi cikkünkben már bemutattuk, akkor azonban csak értőlegesen esett szó a remek konyhájáról, most ezen tesztünk eredményét szeretnénk ismertetni.

A szállóvendégeknek az igen kedvező árakban benne foglaltatik a korlátlan fogyasztás svédasztalos rendszerben mind a reggeli, mind a vacsora idején, illetve természetesen a rendezvényre érkezőknek is, ezeket a főúri Hunyadi étteremben fogyaszthatják el.

Viszont van egy igazi különlegesség is a lehetőség között, melyet a külső vendégek is bármikor ebéd és vacsoraidőben igénybe vehetnek, ez pedig a középkori hangulatú Mátyás étterem, a Palota tó felőli részén.

A teljesen egyedi élményt nyújtó, faberakásos félköríves terem színes, üvegberakásos ablakai a régi „Nagy Magyarország” ismertebb városainak legjellemzőbb épületeit ábrázolják.

Ha kigyönyörködtük magunkat a múzeumnak is beillő miliőbe, nézünk körül a kulináris élvezetek lehetőségei között is, ami nem is egy egyszerű feladat, hiszen a remek séf, Bózsó István keze alól kikerülő bármelyik étel fenséges ízeket produkál.

Arra már korábban is írtunk, hogy a Palota Szálló benne van több, Európai zöld programban, és ennek megfelelően a felső kategóriás minőséget tökéletesen ötvözi a környékben, illetve az erdőben található természetes és házias alapanyagokkal. Ez a koncepció megmutatkozik az ételekben és tálalásban is, így még különlegesebb és egyedibb, amivel itt tudjuk magunkat kényeztetni.

De akkor nézzünk mindjárt a fincsi levest, ami itt Bükk erdei ölelésében, figyelembe véve a fent írtakat nem is lehet mást, mint egy Tárkonyos raguleves, vadhúsgombóccal, házi tejföllel, én hozzátenném „gazdagon”. Az ízek fenségesek, a kép magáért beszél…

A főfogás még nehezebb, nem csak azért, mert a kiadós leves után inkább csak egy desszert felé kacsingatnánk, hanem mert a választás még sokkal nehezebb a kínálatból. Mondjuk adta magát, hogy az ország leghíresebb Pisztrángos területén, egy friss példányt meg kell kóstolnunk! Ez a szép kis egészben sült pisztráng jelen esetben a környező kertekből való, vajban sült zöldséggel volt tálalva, megspékelve kígyóhagymás remoulade mártással. A hal gerincén kívül egy morzsa sem maradt, egyértelmű gondolom miért…

De hogy azért a Palota szálló egyedi különlegességei közül is kóstoljunk, választottunk egy Palota Brassóit sertés szűzből, melyhez parázsburgonya, konfitált fokhagyma, füstölt házi szalonna dukált, egy kis vadfokhagymás, petrezselymes pecsenyelével enyhéz meglocsolva. No itt csak a szárazra takarított tányért tudta a maximális szakértelemmel rendelkező felszolgáló visszavinni.

Egy darabig ücsörögtünk, és kortyoltunk párat az ételekhez kínált borokból, ami igazán díjazható, hogy nem kell borlapot böngészni, az ételek mellé egyből oda van írva, hogy a széles borválasztékból mit ajánlanak az adott ételhez.

De azért csak győzött a kíváncsiság, és bevállaltunk egy desszertet is. Na nem attól féltünk, hogy elrontjuk a remek összhatást, sőt, hanem hogy egyszerűen a mennyiségek és kiadósságuk miatt, nem fogjuk megenni.

Kértünk tehát egy igazi házias Madártejet helyi alapanyagokból, amihez járt sült tojáshab, narancsos piskóta és karamell öntet. Aki egy kicsit is édes szájú, annak gondolom a leírás is elég, meg sem kell próbálni az ízeket leírni.

A fenséges lakoma után csak egy kis ejtőzésre volt szükség, ezt megtehetjük a kastély hangulatához méltó hallban levő bárban, vagy épen a csodálatos, parkosított udvaron, kortyolva egy finom kávékülönlegességet, kiegészítve a kulináris élményt, amiben a Mátyás étteremben volt részünk!

És az örök kérdés, az árak. Joggal félhetünk belépve ebbe a főúri hangulatba pompázó étterembe, a fenséges Palota szálló aljában, hogy mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Amikor az étlapot láttuk, azt gondoltuk, ezekért az árakért ételmintákat kínálnak, amikor a mennyiséget és minőséget is megismertük, arra gondoltunk, egy 100 %-os felár lesz az étlap alján eldugva, de nem! Nem csak az ételek tökéletes színvonala és íz világa volt kellemes meglepetés, hanem a végösszeg is, egy abszolút átlagos, középkategóriás vendéglőben is többet fizetnénk.

Mindent egybe véve egy abszolút tökéletes teszt eredménnyel távoztunk, minden létező szempontból csak ajánlani tudjuk bárkinek, ha erre járunk, vagy a szálló vendégei vagyunk, semmiképpen ne hagyjuk ki ezt a kulináris élményt!